Epic Me

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Contouring....

Av epicme - 21 november 2012 09:00

Tänkte även visa er hur jag contourar mitt ansikte ;)


På denna bild har jag inte gjort nånting med ansiktet

 

 

 

Medans denna sida har jag bronzat, highlightat och lite rouge på.

Jag markerar mitt ansikte genom att först ta kinden så de ser 'smalare' ut.

För att inte göra ansiktet så platt så drar jag upp bronzen till en större del närmast örat men även också i pannan.

Jag kan ha en tendens till att min käklinje inte syns ibland, men det kan jag fixa!

Jag markerar bara min käklinje och suddar ut linjerna så dom inte är så markanta!

 

 

 

 


Har även lagt en ljusare ögon skugga med shimmer i på övre kindbenet, under ögonbrynet, lite på näsan och på amorbågen vid läpparna.

Rougen har jag använt mej utav en ljusrosa ögonskugga som jag lägger på mina äppelkinder.

   

 
 
Ingen bild

Putte

22 november 2012 15:07

Vilken snygging du blev mitt hjärta :-) <3<3<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av epicme - 23 juni 2013 20:33

Jag säger #Hejdå till #Bloggplatsen och flyttar min blogg.   Mina inlägg härifrån kan inte kopieras över tyvär till den nya bloggen :(   Så jag kommer ha kvar denna blogg men kommer inte använda den,    utan jag kommer använda min nya do...

Av epicme - 21 juni 2013 17:22


Glad midsommar på er alla

Av epicme - 21 juni 2013 16:18

Gårdagens sminkning gjorde jag lite annorlunda ;)   Hade röd eyeliner på ögonen :D           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45,46' Apolosophy Bronzer 'Medium Bronze' ...

Av epicme - 17 juni 2013 21:44


Har länge velat köpt en liten sprayflaska som jag kan ha inne i mitt sminkrum.   För i den kan man hälla i vatten och sedan spraya på sina penslar för att t.ex. få mer pigmenterade ögonskuggor.   Så idag hittade jag en på Ö&B för ynka 12 kr ;...

Av epicme - 17 juni 2013 21:33

För att sticka ut ifrån min randiga tröja så körde jag på röda läppar ;) /To stand out from my striped shirt I went for red lips.           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45...

Ovido - Quiz & Flashcards