Epic Me

Alla inlägg under mars 2013

Av epicme - 30 mars 2013 18:15

Har även klickat hem ett nytt nagellack :)


Det blev OPI,s Liquid Sand 'Stay The Night'


Blev faktiskt riktigt nöjd över slut finnishen.

Har tagit kort utan blixt och med.


Värt att köpa ;)


   

Av epicme - 30 mars 2013 17:31

Idag vart det jobb :) Jätte roligt faktiskt :)


Så idag vart man enkelt klädd med rätt så enkelt smink ;)


Prövade även den andra nya mascaran - IsaDora Dynamic Lash Growth Mascara 'Black'

  Den var faktiskt bättre än jag förväntade mig.

Har haft lite problem med dessa mascara borstar. Brukar inte få den längden som jag e ute efter.

Men denna gav riktigt bra längd men även separation.


Måste nog arbeta lite med den först innan jag lär känna den.

För den hade en liten tendens att klumpa sig med fransarna.


Men jag ger den faktiskt 5/5 <3<3<3<3


       

Ansikte:

Sheer Cover Puder 'Latte'

Sheer Cover Duo Concealer 'Light/Medium'

Sheer Cover Lip to Lid Highligter 'Bronze'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

Eyebrow Styler 'Transparent'

Eyebrow Lifter

Ögon:

Nelly Earth palette 40 Colours

Nude Palette

IsaDora Dynamic Lash Growth 'Black'

IDUN Eyeliner 'Lava'

IsaDora Fine Liner 'Carbon Black'

Nyx Eye/eyebrow Pencil '926 Electric Blue'


Läppar:

32 Läppglans/Läppstift palett


Av epicme - 29 mars 2013 22:11

Glad Påsk på er alla :)


Min påsksminkning blev lite mer färg glad :) Men på ett diskret sätt ;)


     

Ansikte:

Sheer Cover Puder 'Latte'

Sheer Cover Duo Concealer 'Light/Medium'

Sheer Cover Lip to Lid Highligter 'Bronze'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

Eyebrow Styler 'Transparent'

Eyebrow Lifter

Ögon:

180 Palette

IsaDora Big Bold 'Black'

IDUN Eyeliner 'Lava'

IsaDora Fine Liner 'Carbon Black'

 

Av epicme - 26 mars 2013 19:59

Måste bjuda på två olika sminkningar :D


Ena är från gårdagen då jag använde mig återigen utav Eyephoria ögonskuggan jag har :)

     

Ansikte:

Sheer Cover Puder 'Latte'

Sheer Cover Duo Concealer 'Light/Medium'

E.l.f Contouring Blush & Bronzing Powder


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

Eyebrow Styler 'Transparent'

Eyebrow Lifter

Ögon:

IsaDora Eyephoria '15 Graphite Glam'

180 Palette

L'Oreal Telescopic Carbon Black Mascara

IDUN Eyeliner 'Lava'

H&M's Liquid Liner 'Black'


Läppar:

Gina Tricots Lipstick 'Kissable Lips'




Andra looken är från idag då jag prövade min nya eyeliner ifrån IsaDora.

 

Den är så fin i sina streck och man kan få precisa linjer med denna och jag gillar den starkt :)

Idag har jag även använt Big Bold mascaran ifrån IsaDora.

     

Ansikte:

Sheer Cover Puder 'Latte'

Sheer Cover Duo Concealer 'Light/Medium'

E.l.f Contouring Blush & Bronzing Powder


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

Eyebrow Styler 'Transparent'

Eyebrow Lifter

Ögon:

Nelly Earth palette 40 Colours

IsaDora Big Bold 'Black'

IDUN Eyeliner 'Lava'

IsaDora Fine Liner 'Carbon Black'

Av epicme - 26 mars 2013 19:50

Va jag verkligen älskar IsaDoras produkter!

Va tvungen att pröva deras eyeliner :)

   Och den var verkligen kanon!!!


Sedan köpte jag två mascaror också.

Den första är självklart Big Bold som är en klar favorit!

 


Sedan ville jag pröva på Dynamic Lash Growth, man fick till en liten serum som man använder på natten för att få längre fransar. 

Så på bilderna nedan ser ni mina fransar hur dom ser ut nu, och sedan får ni efter restultat efter 30 dagar :)

 

     


Det blev två pack lögsögonfransar också :D

   






Av epicme - 26 mars 2013 10:00

Har gjort iordning en eyeliner tutorial som jag gör den :)


Jag har använt mig utav H&M's Liquid Liner

 



1) Måla en tunn linje som följer ögats form

2) Följ ögats undre form och måla en linje som följer den linjen.

3) Koppla ihop linjerna tillsammans

4) Forma den eyelinern som du vill ha (Idag gjorde jag de lite tjockare)

5) På med mascara på övre och undre fransarna och det är klart :)

 

Av epicme - 25 mars 2013 10:00

Blir perfekt nu med lite tidsinställda inlägg :)


Har en palette från IsaDora som är perfekta färger :)

31 Gold heter den :)

   




1) Måla den guldigaste färgen 3/4 av ögat, lämna plats längs in på ögat till den ljusaste färgen.

2) Den bruna färgen till vänster om den guldiga, måla den färgen på 2/4 av ögats ytterdel och även i globlinjen.

3) Sudda. Lägg sedan den bruna skuggan över den guldiga i yttre delen av ögat och även lite mer koncentrerat i globlinjen.

4) Kände att det inte riktigt blev så mörkt som jag ville ha det så jag använde mig utav IsaDoras Eyephoria 

Graphite Glam i yttre delan av ögat också.

5) Böj fransarna med en ögonfransböjare.

6) Måla samma färger på undre fransraden också.

   Måla sedan i inre vattenlinjen uppe med svarta kajal. Använt mig utav IDUN eyepencil 'Lava'

7) Eyeliner :)

8-9) På med mascara, måla en ljus färg i vattenlinjen och sedan är det klart :D

 

Av epicme - 24 mars 2013 21:27

IsaDora är ett perfekt märke för oss som inte fixar smink med dofter i!

Dom har bra variation i sitt sortiment med bra produkter.

Måste ladda på med mer produkter från IsaDora!!


Igår blev det inköp på nya ögonbryns produkter som jag spanat in :)

Det kom med IsaDoras nya ögonbryns kollektion.


En Ögonbrynspenna som är Vattenfast!! Och det fungerar bokstavligen!

Med lite arbete med den så komemr den bli en favorit :)

Färgen blev i Light Brown

 


Sedan blev det en omtalad penna som jag länge velat testat.

Eyebrowlifter.

Det är en penna som ljusar/Highligtar upp den delen av ögonbrynet som man vill framhäva.

Funkar kanon bra!

 



Denna har jag också spanat in till mina 'buskiga ögonbryn'

Mina bryn har en tendens att sticka åt alla möjliga håll, 

men med Eyebrow Styler kommer det defenitvt bli bättre.

Det är en behållare som innehåller gel med en tillkommande borste som kommer håla brynen på plats.

Jag tog färgen Transparent.

 



Har slängt ihop en ögonbryns steg för steg till er med just dessa produkter :)

1) Helt omålade och buskiga bryn


2) Målat i mina bryn i den formen jag vill ha med IsaDoras Eyebrow Pencil i 'Light Brown'

   Den kommer med en borste på andra sidan pennan och den behövs! Det kan se kletigt ut när man precis dragit på pennan på brynen, men suddar man ut det med borsten blir det bättre.


3) Målat med Eyebrow Lifter pennan. 


4) Suddad ut färgen. Sedan har jag tagit på Eyebrow Styler på mina bryn så dom håller sig på plats.

 



Besöksstatistik

Presentation

Instagram

The Guestbook

Fråga mig

12 besvarade frågor

Dagens Smink/Outfit

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards