Epic Me

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Kom...Jag visar er en rundtur!!

Av epicme - 21 april 2013 01:05

Tänkte att jag skulle visa er runt i min  sminkhörna/dressingroom :)

Nu för tiden när det blivit ljusare ute så tar jag med mig sminket till fönstret och sminkar mig där.

Det är så mycket bättre ljus!!


Städa iordning lite lätt igår så passade på att ta kort så ni får se :)

Vad tycks?


Första bilden ser ni lite utav mina kläder :P men även spegeln som jag sminkar mig i!

Resten utav bilderna ser ni hur jag fördelat upp sminket i olika delar.


Först ut är penslar och ansiktet. 

Sedan kommer ögonskuggs paletter, pennor, mascara och topz :)

Lösa ögonskuggor kommer sen, blandat med läppstift.

Sista bilden visar en stor mugg med övriga saker i, papper (alltid bra att ha) och en liten samling utav lösögonfransar :)

       



Bjuder även på dagens smink ;)

     

Ansikte:

IsaDora BB-Cream All In One Makeup SPF12 -'03 Medium'

Concealer/Bronzer Palett

Sheer Cover Lip to Lid Highligter 'Bronze'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

IsaDora Eyebrow Styler 'Transparent'

Eyebrow Lifter


Ögon:

Nelly Earth Palett 40 colours

IsaDora BigBold Mascara 'Black'

IDUN Eyeliner 'Lava'

H&M's Dip Liner

Eye shadow fix (Primer) Waterproof


Läppar:

Gina Tricot Lipstick 'Kissable Lips'

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av epicme - 23 juni 2013 20:33

Jag säger #Hejdå till #Bloggplatsen och flyttar min blogg.   Mina inlägg härifrån kan inte kopieras över tyvär till den nya bloggen :(   Så jag kommer ha kvar denna blogg men kommer inte använda den,    utan jag kommer använda min nya do...

Av epicme - 21 juni 2013 17:22


Glad midsommar på er alla

Av epicme - 21 juni 2013 16:18

Gårdagens sminkning gjorde jag lite annorlunda ;)   Hade röd eyeliner på ögonen :D           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45,46' Apolosophy Bronzer 'Medium Bronze' ...

Av epicme - 17 juni 2013 21:44


Har länge velat köpt en liten sprayflaska som jag kan ha inne i mitt sminkrum.   För i den kan man hälla i vatten och sedan spraya på sina penslar för att t.ex. få mer pigmenterade ögonskuggor.   Så idag hittade jag en på Ö&B för ynka 12 kr ;...

Av epicme - 17 juni 2013 21:33

För att sticka ut ifrån min randiga tröja så körde jag på röda läppar ;) /To stand out from my striped shirt I went for red lips.           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45...

Ovido - Quiz & Flashcards