Epic Me

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av epicme - 19 januari 2013 16:29

Jag gjorde ett inköp på Nyx Doll Eyes  Mascara som är vattenfast :)

   

 

Eftersom jag ännu inte provat den så kommer ni få  före och efter när jag gjort de

:) 

Men kan säga att den verkar lovande ;)

Av epicme - 19 januari 2013 16:21

Idag har jag en tutorial till er på dagens sminkning :D

 

Sen även ett inköp som jag skall visa!

     

 

 Här är jag alldeles osminkad!

 Här har jag börjat med att lagt en brun kajal 

  Sedan har jag suddat ut den. För att jag har pensel som på bilden är för att jag ska få vinkeln att följa ögats egna vinkel. Då lägger du den emot nästippan och sedan upp till ögat yttre kant. Om ni målar då på den linjen som skapats så blir det en perfekt linje som lyfter ögat på rätt sätt!

 

   Här har jag börjar fylla i med vilken färg jag skall ha på mitten av ögat

 

  Fyll på med en vanlig brun först för att sedan fylla i sedan med mörkare i de yttre kanterna

 

  Kajalen är lagd! Har även målat underdelen av ögat med samma bruna färg

 

 Finito! Bara att lägga Mascara och svart kajal i våtlinjen och sedan är det klart!

 


    Efter!

   

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards