Epic Me

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Ögonbryn Steg För Steg...

Av epicme - 9 juni 2013 21:37

Gjorde en nyuppdaterad ögonbryns tutorial, alltså steg för steg.

Hoppas ni blir nöjda :)

//

Did a new updated eyebrow tutorial.
Hope you will enjoy :)

 

1) Har inte gjort någe alls med ögonbrynen.

2) Börja med att fylla i utkanten på ögonbrynet med IsaDoras Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

3) Följ ögonbrynets underkant.

4) Måla även i övre kanten på ögonbrynet.

5) Fyll i hela ögonbrynet.

6) Fyll i glipor genom att använda ett ögonbryns puder, jag använder Nyx eyebrow powder 'Light Brown/Brown'

Ta bort eventuella misstag med  en topz. Höj och ljusa upp ögonbrynet genom att lägga en concealer längs undersidan av ögonbrynet och sudda ut :)


Färdigt!!

   

//

1) Haven't done nothing at all with the eyebrows.
2) Start of by filling the edge of the eyebrow with Isadora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'
3) Follow the lower edge of the eyebrow.
4) Draw a line on the upper edge of the eyebrow.
5) Fill in the entire eyebrow.
6) Fill in the gaps using a brow powder, I use Nyx eyebrow powder 'Light Brown / Brown'
Remove any mistakes with a cotton bud. Raise and highlight the eyebrow by adding a concealer along the underside of the brow and blend out :)

Finished!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av epicme - 23 juni 2013 20:33

Jag säger #Hejdå till #Bloggplatsen och flyttar min blogg.   Mina inlägg härifrån kan inte kopieras över tyvär till den nya bloggen :(   Så jag kommer ha kvar denna blogg men kommer inte använda den,    utan jag kommer använda min nya do...

Av epicme - 21 juni 2013 17:22


Glad midsommar på er alla

Av epicme - 21 juni 2013 16:18

Gårdagens sminkning gjorde jag lite annorlunda ;)   Hade röd eyeliner på ögonen :D           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45,46' Apolosophy Bronzer 'Medium Bronze' ...

Av epicme - 17 juni 2013 21:44


Har länge velat köpt en liten sprayflaska som jag kan ha inne i mitt sminkrum.   För i den kan man hälla i vatten och sedan spraya på sina penslar för att t.ex. få mer pigmenterade ögonskuggor.   Så idag hittade jag en på Ö&B för ynka 12 kr ;...

Av epicme - 17 juni 2013 21:33

För att sticka ut ifrån min randiga tröja så körde jag på röda läppar ;) /To stand out from my striped shirt I went for red lips.           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45...

Besöksstatistik

Presentation

Instagram

The Guestbook

Fråga mig

12 besvarade frågor

Dagens Smink/Outfit

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Senaste inläggen

Länkar


Skapa flashcards