Epic Me

Alla inlägg under januari 2012

Av epicme - 29 januari 2012 20:41

Då var första praktik veckan avklarad!  

Då e de bara en kvar ;)


Så därför gjorde jag en svart sotning idag (som jag aldrig gjort förut)

Hoppas ni gillar den :D

Gärna kommentarer också!

       


Vi kör även en outfit bild idag :)




Jag och min pälskling var ute på promenix idag ute i skogen :)

Riktigt härligt endån :D

   

Av epicme - 20 januari 2012 17:38

Äntligen fredag :)


Jag lägger upp två olika maker, en idag och en igår.


Börjar med den jag hade igår ;)

   

Lila, med en annorlunda vinge till ;)


Dagens:

   


Idag använda jag min 88palette med shimmer :) Rätt längesen :P

 


Av epicme - 17 januari 2012 19:45

Tänkte att jag skulle visa vad jag hållit på med idag i skolan. (För er som inte visste så går jag tredje året på Fordon)


Jag tänkte att jag skulle byta lyktorna emot ett par andra lyktor som kallas för Angel Eyes.

Dom ser ni vanligtvis på t.ex BMW



Så det tänkte jag sätta på min lilla goa VW Polo  

Men det var lite krångligare än vad jag trodde. De som ja först trodde skulle va någon timmes jobb, blev jelt plötsligt en heldags jobb plus att jag skall fortsätta lite imorrn p.g.a lite missnöjen.


Så här såg det ut när vi kom så långt att vi kunde ta loss lyktorna:

(Klasskompisar på bild)


Sedan när vi väl krånglat klart och fått bort original lyktorna så fick man fast Angel Eyesen.

Så vi var tvunga att pröva och se att det verkligen funka också. De gjorde dom  


Mer bilder kommer på bilen när jag väl är klar (Och om det är fint väder ute)



Av epicme - 16 januari 2012 17:28

Idag tänkte jag ge lite tips och trix till er!   

Ni får sjävla komma med bra tips   


Börjar med det här:

När man har hel eyeliner runt hela ögat kan det bli glipor längs frans raden, som ni ser på bilden.

Det enklaste man kan göra då är att ta en tunn sned pensel och måla på med antingen gel eyeliner eller mascara!



Om man vill få större ögon så kan man måla en vit kajal penna eller ljus ljus gul kajal längs den undre vattenlinjen.

 Man kan även välja att inte göra det och bara måla en svart eller brun skugglinje under den undre fransraden. På bilden använder jag mej utav båda teknikerna, men har även använt en eyeliner på den undre fransraden.


Vit färg= Illusition av att vara större, t.ex vit kajal längs vattenlinjen ser ögonen ut att vara större, eller ett ljusare läppstift ser man ut att ha större läppar.


Svart färg= Illustion av att vara mindre, t.ex svart kajal längs vattenlinjen ser ögonen mindre ut.



Ett billigt knep för att få längre fransar är 'Vaselin'. Varje kväll efter du tagit bort ditt smink så kan du antingen använda en tops eller en mascara borste för att lägga på Vaselinet.

 

Men akta er för att få in eller runt om ögat, för då kan det dyka upp en vagel nästa morgon!

För er som inte vet så är en vagel en bildning utav smuts som ögat inte är van vid.


Ett tips om vilken färg ni vill skall framhäva eran ögon färg. Använd er utav färgcirkeln!

 Den ögon färgen som ni har, t.ex blå. Då går ni till färgen mitt emot i färgcirkeln, och i det här fallet är det röda nyanser.

  Här ser ni resultatet.

    

Av epicme - 15 januari 2012 18:55

Dagens sminkning gjorde jag bara en enkel brun sotning men relativt ljusa färger och mörk röda läppar ;)

     

   

Av epicme - 13 januari 2012 18:00

Dagens sminkning är en varm sminkning, som faktiskt gör så ja ser lite brunare ut ;)

   

   

Av epicme - 13 januari 2012 15:20

Mamsen rensade i min garderob lite igår.

Så då gick vi igenom lite smått o gott :)

Här kan ja visa alla nagellack som vi äger.

                 



Sådär lite lagom XD


Fick även hem igår ett paket som jag beställt :D

De innehöll: Nya träningskläder och även ett par skor till ett riktigt bra pris!

 


Jag skall faktiskt försöka bli nyttigare nu detta år och försöka gå ner lite i vikt till studenten och även Metaltown :D  

Än sålänge har jag faktiskt inte ätit någe godis! :)

Börjar med en månad och sedan föröker ja en månad till o.s.v

Bättre än att köra ett helt år ;)


Så det e bara och önska mej lycka till :D

Besöksstatistik

Presentation

Instagram

The Guestbook

Fråga mig

12 besvarade frågor

Dagens Smink/Outfit

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards