Epic Me

Alla inlägg under maj 2013

Av epicme - 31 maj 2013 21:46

Jag vill så gärna lägga upp inlägg varje dag så ni blir uppdaterade, men det är inte alltid lätt.


Just med tanke på att det är så mycket som jag inte fixar med min allergi, så sänker det mig totalt när jag kommer hem.

Som just nu är det pollen säsongen.

Ögonen rinner verkligen som vattenkranar och då är det tyvärr inte alltid lätt att sminka sig.

 

Men jag skall försöka att uppdatera med andra saker, som mer parfymfria saker.


Så håll ut! Det kommer att bli bättre på bloggen framöver!


Vill verkligen satsa mer!!!! Och det kommer jag att göra <3

Av epicme - 31 maj 2013 11:29

Denna makeup passar perfect till sommaren!!


Det blåa lyser verkligen upp ögonen.

   

Ansikte:

IsaDora BB-Cream All In One Makeup SPF12 -'01 Light'

Apolosophy Powder 'Warm Beige'

Apolosophy Concealer 'Creamy Beige'

MIYO Blush 'Rose'

Nouba Powder '1,3'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

IsaDora Eyebrow Styler 'Transparent'

IsaDora Eyebrow Lifter

NYX Eyebrow Powder 'Brown/Dark Brown'


Ögon:

Nelly Earth Palette 40 colours

180th Palett

Brun/Brown Eyeliner

IsaDora BigBold Mascara 'Black'

Eye shadow fix (Primer) Waterproof

Apolosophy Eyeliner 'Charcoal Black'

NYX Eyeliner 'Electric Blue'

 

Läppar:

Gina Tricot Lipstick 'Kissable Lips'

Apolosophy Lipstick 'Pale Pink'

 

Av epicme - 29 maj 2013 19:21

Åh jag vart så himla glad idag!

Idag på jobbet så sa en tjej till mig:

-Måste bara säga en sak, jag tycker verkligen din sminkning var snygg!


Det värmer ens hjärta när folk säger så :D

Så då var min dag räddad :D


Såhär såg jag ut ;)

   

Ansikte:

IsaDora BB-Cream All In One Makeup SPF12 -'01 Light'

Apolosophy Powder 'Warm Beige'

Apolosophy Concealer 'Creamy Beige'

MIYO Blush 'Rose'

Nouba Powder '1,3'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

IsaDora Eyebrow Styler 'Transparent'

IsaDora Eyebrow Lifter

NYX Eyebrow Powder 'Brown/Dark Brown'


Ögon:

Makeup Store Micro Shadows 'Flamenco'

MIYO Eyeshadow 'White'

IsaDora BigBold Mascara 'Black'

Eye shadow fix (Primer) Waterproof

Apolosophy Eyeliner 'Charcoal Black'

H&M's Eyeliner 'White'

 

Läppar:

Gina Tricot Lipstick 'Kissable Lips'

Apolosophy Lipstick 'Pale Pink'

 



Av epicme - 27 maj 2013 22:57

Idag gjorde jag det lite annorlunda med en lila 'ombre' eyeliner

/Today I did my makeup a bit different with an purple 'ombre' eyeliner

 

     


Ansikte:

IsaDora BB-Cream All In One Makeup SPF12 -'01 Light'

Apolosophy Powder 'Warm Beige'

Apolosophy Concealer 'Creamy Beige'

Peggy Sage 'Champagne'

MIYO Blush 'Rose'

Nouba Powder '1,3'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

IsaDora Eyebrow Styler 'Transparent'

IsaDora Eyebrow Lifter

NYX Eyebrow Powder 'Brown/Dark Brown'


Ögon:

Nelly Earth Palett 40Colours

IsaDora BigBold Mascara 'Black'

Eye shadow fix (Primer) Waterproof

Apolosophy Eyeliner 'Charcoal Black'

H&M's Eyeliner 'White'

Peggy Sage 'Champagne'

IsaDora Perfect Contour Kajal 'Satin Magnolia'

Två olika lila eyeliner (där namnet tyvärr itne syns längre)

H&Ms Liquid Eyeliner 'Purple'


Läppar:

Makeup Store LipLiner 'Sandstorm'

Apolosophy Lipstick 'Pale Pink'

 

 

Av epicme - 27 maj 2013 14:24

Jag hade turen att kunna få klämma och känna på Apoteket Hjärtats eget sminkmärke Apolosophy!

Dom skriver såhär:

'Apolosophy är inte ett vanligt varumärke. Det är ett sätt att förpacka våra tankar, vad vi tror på och står för som ett apotek med hjärta. Resultatet är allt från hudvårdprodukter, solskydd, fotvård eller som här: makeup.

Människor är viktiga inifrån och hela vägen ut, det är en självklar tanke för oss som arbetar med hälsa. Vi vill möta dig där du befinner dig i livet just nu och ibland blir det kanske vid sminkspegeln. Makeup är en av många vägar till välbefinnande och därför finns Apolosophy som foundation, skimrande färg och glans till läppar och ögon samt puder för nästippen. Produkter vi är stolta över, som håller för våra högt ställda kvalitetskrav både på finish och innehåll. Skönhet på allvar.'

 

Jag vart så himla glad när jag fick se att dom hade det dit jag skulle!!

Så jag gick införbi och köpte på mig en drös!

Måste ju passa på ;)


                   


Jag köpte ett Puder, Två Läppstift, En svart kajal penna, Concealer penna, Puder borste och en Ögonfransböjare(Som jag inte har med på bild)


Jag älskar verkligen alla produkter!!!

Skulle nästan köpt på mig mer!!


Det aboslut bästa är att det inte alls kostar så mycket som annat smink gör!

Pudret =139kr

Läppstift=109kr


Helt otroligt!!


Apolosophy har kommit till Apoteket Hjärtat i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Resten utav Sverige får vänta till hösten!


Är så ledsen at vi inte har det här på Gotland :(

Av epicme - 23 maj 2013 22:32

Jag åker en snabbis till fastlandet och kommer hem igen till Mors dag!

   

Ansikte:

IsaDora BB-Cream All In One Makeup SPF12 -'01 Light'

Sheer Cover Concealer 'Light/Medium'

Peggy Sage 'Champagne'

MIYO Blush 'Rose'

Nouba Powder '5,6,3'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

IsaDora Eyebrow Styler 'Transparent'

IsaDora Eyebrow Lifter

NYX Eyebrow Powder 'Brown/Dark Brown'


Ögon:

180th Palette

IsaDora BigBold Mascara 'Black'

Eye shadow fix (Primer) Waterproof

Miyo Eyeliner 'Black'

H&M's Liquid Eyeliner 'Black'

Peggy Sage 'Champagne'


Läppar:

Makeup Store LipLiner 'Sandstorm'

Gina Tricot Lipstick 'Kissable Lips'

 

Av epicme - 21 maj 2013 20:00

Detta är den sminkningen jag känner mig mest bekväm i!!


   


Ansikte:

IsaDora BB-Cream All In One Makeup SPF12 -'01 Light'

Sheer Cover Concealer 'Light/Medium'

Peggy Sage 'Champagne'

MIYO Blush 'Rose'

Nouba Blush '46,122'

Nouba Powder '6'


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

IsaDora Eyebrow Styler 'Transparent'

IsaDora Eyebrow Lifter


Ögon:

Nelly Earth Palett 40 Colours

IsaDora BigBold Mascara 'Black'

Eye shadow fix (Primer) Waterproof

Makeupstore Lipliner 'Sandstorm'

Miyo Eyeliner 'Black'

Miyo Eyeshadow 'Zero'

Nyx Eyeliner 'Electric Blue'


Läppar:

Makeup Store LipLiner 'Sandstorm'

Gina Tricot Lipstick 'Kissable Lips'

   

Av epicme - 19 maj 2013 18:07

Jag tyckte det var riktigt roligt att göra en tema vecka!!


Kommer defenitivt hända fler gånger :D

Vad tyckte ni om de?? :)

 

Skapa flashcards