Epic Me

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Steg för steg...

Av epicme - 8 april 2013 19:53

Idag ger jag er en steg för steg makeup :)


Denna makeup är lite vårigare och somrigare :)


   


Börja med att lägga en grund på ögonlocket.

Jag själv har använt mig utav bara concealer.

Lägg en ljusgul ögonskugga längst in på ögat.


   


På mitten utav ögonlocket, lägg en persiko/aprikos  aktig färg :)

   


Lägg en rosa skugga i ytterkanten av ögat.

 


För att få en djupare effekt, lägg en vinröd skugga i ögats yttre 'V'. Alltså så lägger man skuggan i en V-form i ögats ytterkant.

Måla även de under ögat.

 


Lägg en snygg eyeliner.

 


På med mascara på de övre och de undre fransarna.

Och sedan ör de klart :)

 


     


Ansikte:

Sheer Cover Puder 'Latte'

Concealer/Bronzer Palett


Ögonbryn:

IsaDora Eyebrow Pencil Waterproof 'Light Brown'

Eyebrow Styler 'Transparent'

Eyebrow Lifter

Ögon:

180 Palett

IsaDora Big Bold Mascara 'Black'

IDUN Eyeliner 'Lava'

IsaDora Fine Liner 'Carbon Black'


Läppar:

Gina Tricots Lipstick 'Pink Fever'

Rosa/Lila/Blå Läppenna



 
 
38307@telia.com

38307@telia.com

8 april 2013 21:13

Suck....bara att göra....såå himla fint gör du det...jag är AVIS..

http://Carina

epicme

8 april 2013 22:58

Åh tack så himla mycket! Va du e söt :) Som sagt lite lättare än va man tror :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av epicme - 23 juni 2013 20:33

Jag säger #Hejdå till #Bloggplatsen och flyttar min blogg.   Mina inlägg härifrån kan inte kopieras över tyvär till den nya bloggen :(   Så jag kommer ha kvar denna blogg men kommer inte använda den,    utan jag kommer använda min nya do...

Av epicme - 21 juni 2013 17:22


Glad midsommar på er alla

Av epicme - 21 juni 2013 16:18

Gårdagens sminkning gjorde jag lite annorlunda ;)   Hade röd eyeliner på ögonen :D           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45,46' Apolosophy Bronzer 'Medium Bronze' ...

Av epicme - 17 juni 2013 21:44


Har länge velat köpt en liten sprayflaska som jag kan ha inne i mitt sminkrum.   För i den kan man hälla i vatten och sedan spraya på sina penslar för att t.ex. få mer pigmenterade ögonskuggor.   Så idag hittade jag en på Ö&B för ynka 12 kr ;...

Av epicme - 17 juni 2013 21:33

För att sticka ut ifrån min randiga tröja så körde jag på röda läppar ;) /To stand out from my striped shirt I went for red lips.           Ansikte: Apolosophy Concealer 'Creamy Beige' Apolosophy Powder 'Warm Beige' Nouba Blush '45...

Ovido - Quiz & Flashcards